Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

lördag 12 maj 2012

Mamma jag vill inte du ska jobba.

Mitt mamma hjärta gör ont när dotterns ord når mig på jobbet,

Kan jag ringa dig inatt ? Lova att inte jobba mera nätter då vi har folk hemma.

Jag svarar ju ja om du känner att du vill . Men  frågar faktiskt varför då pappa är ju hemma o båda dina bröder.

Jo hon hade börjat  fundera på allt mellan himmel & jord

Tänk om hunden smiter eller hon drömmer något inatt.

Eller någon börjar må konstigt och ska kräkas ( händer tyvärr) dom börjar vara oense ??

Tänk om Tulia börjar hosta mer, men Tulia är ju hos sin farmor över natten ? Då jag ju tyvärr inte var hemma som ev. Freddy trodde så fick hon ju också träffa henne.

Eller så var det nog så att hon saknade mig.

Och blev även orolig över matchen (fotboll ) imorgon .

Då hon plötsligt är 100% säker hon kommer vara offside hela tiden
Och att pappa inte kan fotboll eller förklara .

Ja ni förstår kanske att hjärtat bultade oroligt en stund.

Min underbara flicka .

2 kommentarer:

  1. Att ni har folk hemma är ju inte överraskning, men så synd hon känner så.
    Hoppas ni kan förklara offside för henne.

    SvaraRadera
  2. Med facit i handen så var det ju matchen som spökade .

    Hon var inte offside men någon annan i laget var det.

    SvaraRadera