Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 8 december 2010

Julen kan komma nu

Japp nästan iaf för ytterliggare 12 klappar är  inslagna men  tyvärr  fattas ngr ännu men vill inte säga vilka & jäsningen snart klar av lussebullarna & resten av ingredienserna inköpt till kakor mm och när man väl börjat tar det ju inga tider .


Tänkte lite på pappa innan här på fm eller han finns ju varje dag i tankarna  men han lyckades ju nästan alltid komma samma dag vi bakade "barnen bjöd ju hem honom" men han undrade alltid varför bakar du så många sorter & när ska ni hinna att äta alla
Sedan han började vara hos oss redan kvällen 23/12 behövde han inte undra mer .


Eller när vi (jag o mamma ) gick upp på morgonen 24/12 för att fixa frukost innan gästerna kom ,och  det endast fanns 1/2 halv skinka kvar utav 2 st härligt griljerad från kvällen innan och 1/2 janzons  var borta 
japp det hade gått åt mitt inatta 
Vi blev ändå mätta till frukost men till middagen blev det ju ny griljerad skinka och ny form med Janzons //kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar