Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 16 december 2010

Nr 4 i 20-listan Min dag

Jag tar dagen som passerade förbi igår 15/12


4:Min dag 


Japp klockan ringde ju så att gubben kom iväg till jobbet ,jag fortsatte sova lite till.Väckte för denna dag endast Felix då ju Nellie skulle vara hemma från skolan .Vi åt frukost tillsammans och småpratade lite om olika saker väldigt trevligt att lyssna på honom ,han drog iväg till skolan packad med badkläder då han skulle möta kompis och bada lite på em .
Jag tog mig lite mer kaffe och bläddrade igenom  1tidning som var framme .
Dax att besluta sig om personalmöte eller inte gå på möte , Nellie vaknade & kände sig nöjd med att hon kunde ringa pappa om det var något & 2 tim skulle jag vara borta så jag gick på mötet ,lite lagom segt o tråkigt faktiskt ,jag var inte riktigt på bra humör för att prata skitsaker  som jag ju anser att ...............................................................................
och detta med ta ansvar ......................................................................................................


Enl chefen har det slagit till ordentligt med sjukdomar & sjukskrivningar som ju ställer till det för alla inblandade själv hade jag ju VAB i tisdags men har inget dåligt  samvete över det ,men som sagt eftersom även vikarierna är sjuka så kan det bli svårt att hitta folk till pass om det slår till med  mer kraft dom närmaste veckorna men jag vill inte att dom som är hemma ska känna sig oskyldiga för det är ju så här nästan varje år innan jul . Sedan var det ju mer info om saker innan mötet var slut.


Väl hemma hade Nellie klätt sig & ätit lite så jag beslutade mig för att åka iväg lite ,blev lunch med mormor & lite julklappar inköptes , men fortfarande fattas det lite & även granen blev det beslutat om .
Var hemma och handlade på Willys sedan var nog tiden  lagom  för att fixa lite middag & packa om till Felix så han kunde träna sin handboll DET VAR INTE SÅ BRA PLANERAT AV HONOM DENNA DAG TYCKER JU JAG ,vi andra åt middag tillsammans dvs alla 4 så det var bara Felix som inte var hemma ,hade ju ätit färdigt till  DAMERNAS HANDBOLL  PÅ TV


   SÅ JÄVLA BRA DOM SPELADE I SLUTET


Resten av kvällen bjöd på lite blandat  vad klockan var vid god natt vet jag inte men att barnen somnade tillsammans med mig i sängen det vet jag & att Felix fick flytta sig när Uffe kom upp något senare // 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar