Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 21 december 2010

Nr 6 = ögonblick

Oj det här känner jag kan bli hur som helst 


Nr 6 och ögonblick 


Det finns ju massor på mig som är så gammal  (ha ha ) men ok vi vet ju alla att det finns glädjande & lite sorgsna  blandade med varandra.


Men dom absolut största  ögonblicken är ju när man hör barnet skrika nyfödd oavsett det är direkt eller som i mitt fall efter några timmar (Felix) så var han lite dålig så hann försvann direkt på massa undersökningar så honom fick jag 1 kort på när han var ca 5 timmar .Men Nellie hörde jag direkt efter snittet  hur hon luftade sina lungor.
När barnen började att gå & prata vilken lycka 


Även vår vigsel finns färskt i minnet & då det visade  positivt på graviditeten har satt sig kvar .Yes vi fick huset vi lade bud på 


Det finns ju flera ögonblick som ju säkert alla går igenom varje dag .


PUSS MAMMA JAG ÄLSKAR DIG är små underbara ord att höra .




Sedan finns det andra ögonblick man helst vill glömma  Läkaren bekräftar eller säger det ofattbara dina provsvar har kommit och det visar .....................................................................................




Fy fan vad rullgardinen åkte ner fort , kroppen stannar upp &jag  funderar vad sa han / hon hörde jag verkligen  rätt 


Jo jag hörde rätt eftersom uffe tittar på mig & pappa satt helt still med tom blick , detta gick vi igenom 2 ggr och exakt med 2 års mellanrum 18/12    2006 och 2008 lagom till julhandeln det blev lite avslagna inhandlingar just dessa dagar .
Ögonblicket som pappa tagit sitt sista andetag finns ju inte i ord att beskriva men  nu var det över och han slapp lida mer dom sista 2 dagarna var inte hans värdighet .


Lite larvigt ögonblick var när jag hörde att ev rullstol skulle behövas & jag TÄNKTE ATT JAG KAN VÄL FÖR FAAAN INTE HA EN PAPPA I RULLSTOL hur jävla ynklig skulle han se ut då ????????????? Pappa som var ute på något ca 45 helger om året kan inte åka rullstol (jag är idiot ibland) han åker ju bil 


Jag har lärt mig att ta vara på "små " ögonblick inte bara genom sorgen utan givetvis genom glädjen vi upplever .


Varje dag erbjuder 1 ögonblick det är bara vi som ska hinna inse det innan det är borta . 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar