Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 13 december 2010

nr 2 i min 20-lista

Ok då är det väl tid för nästa i 20-listan

nr 2 : Min stora kärlek 


Jaha hur ska man svara här nu då ? ingen tvekan så är det ju BARNEN  men tror inte det är svaret som förväntas.Visst fanns det någon tonårsförälskelse men det blev inget med det även om man åkte buss någon gång till Gullringen ,men blev ju mest lite pussar    jag måste faktiskt svara att det är Uffe min make .Jag har faktiskt inte haft så mycket förhållande /relationer  innan till säkert mångas förvåning .Men jo jag har haft kille innan_ _ _  ggr  ?????

Men som sagt Uffe blir svaret på denna nr 2 : han förstår mig nästan jämnt även om vi har olika syn på saker , vi har gått igenom ganska mycket känns det som i vinst & förluster ..
Vi träffade på varandra på 1 uteställe vid tillfälle  där nog ingen av oss trott vi skulle göra , blev inget vidare förutom 1 dans tillsammans & lite småprat under natten sedan gick tiden vidare .Men under sommaren fick han göra 1 insats på begäran utav min pappa & jag visste direkt att han skulle nappa på den "handlade om mig ",även om jag nu inte var så värst trevlig mot honom den dagen enligt min mamma som var med just då så visst hände något som väckte intresset hos oss både men mest hos honom

Han är ju den jag har mina barn tillsammans med & kan absolut inte tänka mig ett liv utan honom , har ju "provat " lite då han ju jobbat/jobbar borta under många år men har ju vetat att han finns där .


Jag tror att kärleken är större då vi delar ett intresse som utmanar oss mer än vi tror, och även genom att vi inte alltid har så mycket tid för varandra att han sedan har världens bästa familj/syskon som funnits där när min egen familj varit lite trasig genom dessa sjukdomar .

När vi gifte oss så läste jag upp mina känslor om allt som varit & hur vi träffades , ska inte skriva av allt men tänkte dela med mig utav det ordspråk som jag avslutade orden med "mamma grät "sedan långt innan ,även pappa torkade tårar


ETT LYCKLIGT ÄKTENSKAP KRÄVER ATT MAN FÖRÄLSKAR SIG MÅNGA GÅNGER


  OCH DÅ VARJE GÅNG I SAMMA PERSON 


DEN PERSONEN FÖR MIG ÄR DU 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar