Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 2 januari 2014

Delar & funderar


Verkligheten har satt sina spår inuti mig 
Tankarna far 

Jag blir både förbannad på "dom" som kör oansvarigt oavsett alkohol eller ej & lättad över att ingen i vår omgivning blivit påkörda eller kört på någon 

#Då tyvärr det förekommer att bilen tas även om det inte är ok 

# livrädd vid ett tillfälle då yngsta sonen var ute med kompis & plötsligt inser jag att dom kunnat möta ,,,????

Men det lovar jag att ta vid tillfälle med berörd person 

#Jag vet att jag själv inte kör onykter 
Men tyvärr har kanske bilen framförts någon timme för tidigt "dagen efter "

Nepp jag är också idiot IBLAND 


Det jag dock vet är att maken & jag turas om att köra vid trötthet 

Finns säkert många som känner igen sig även att ni inte behöver ge er till känna här hos mig 

Ang "delar" i rubrik 

ser jag att jag delar mycket om just  denna 
Händelse ,,,,,

Men den sitter kvar inom mig & jag har som sagt blivit väldigt berörd 

    Och inser 

Vad snabbt saker förändras 

Iofs vet jag ju det 
2003 
Förlorade jag en av mina kusiner  , 

han blev påkörd av en taxibil 

       På hemväg ifrån en fest på en smal väg !!!!!!

Och avled av skadorna 


Det finns självklart mera här i livet som gör att vi stannar upp & ev tänker till 


Så avslutningsvis på inlägget 
Erkänner jag hur 
   Frustrerad jag är över vissa saker 
   Som ibland skrattas bort 
Och någon får creed för 

Med livet som insats 

Just nu värker Mitt hjärta av längtan efter sonen "yngsta"

Men snart är han hemma igen 

Så även om mitt yttre verkar hårt & min attityd ibland är ,,,,??

Så är jag mänsklig & gråter 
Dock oftast i min ensamhet 

//  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar