Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 16 januari 2014

Mysa på höga nivån (med något undantag)


Helgen som passerade 
hm fanns det något i kalendern ?
jodå jobb på söndagen stod det faktiskt , och jobbade gjorde jag ju 

För att göra det enkelt kunde jag ENDAST SKRIVA 
ATT ALA` FAMILJA VAR KOMPLETT !!
FÖRUTOM på söndagen när jag jobbade och lille Fille var iväg

men så kort i tonen vill jag inte vara 

Fredagen iaf

Lilla godingen kom och var ju här under helgen inkl stora sonen( japp han som varit i mitt liv sedan 1996)

Grabbarna åkte mot affären & snacka om förvåning då middagen blev tacos ,,,,,,,

men sååå gott det är
så det gör ju inget att jag fick åka en extra ggn då dom ju faktiskt missat viktig ingrediens
nej inte köttfärsen !!!!!!!!!!!!!!

eller så trodde väl maken att skafferiet var fyllt ??

Så dottern och jag drog en sväng

Vi tog ett glas rött till och bara njöt av fredagen

"ni som hoppat in här innan vet ju att maken drog en runda utan att tala om det , annars kommer ni ju till det inlägget senare  "


Lördagen

Gemensam frukost och snack om dagen , lilla Fillen var trött så han deltog inte så värst ha ha

Dottern ville vara med kompis så hon passade på då vi andra hade lite saker att utföra

jag & maken tog med oss lilla godingen då planen fanns att Freddy hade annat på sitt schema

som sprack ordentligt ,,,kan man ju säga

på något sätt finns det inget att säga , eller så kan man säga eller  fråga vem 

faan är det som låser sin innerdörr när man vet att någon vill hämta saker

eller vem ringer 3 ggr på natten och väcker alla i huset inkl lilla godingen

                                             ?????

jaja 
 Vi  åkte mot centrum kollade lite &spelade på hästarna och höll på att glömma barbie i spelbutiken  !!!  !!!!!!!!!!!!!!
MEN nej vi kom på det precis utanför

Vi hämtade stora sonen & butiken fick besök av och då hade målet inställt på meny ifrån 5:2
till lunch
väldigt god tomatsoppa dock inte helt enligt receptet

lördagen fortsatte att gå i lugnets tecken

alla var hemma + kompis till dottern som ju var  över natt

Söndag

som tur var så väckte inte mitt alarm någon och även att maken sa han kunde gått upp för att köra mig
så tog jag mig en promenad
Dagen rullade på & dom där hemma hade en bra dag också

Maken fick iofs ge sig ut på vägarna dubbla gångerna

1.a ggn då Felix skulle iväg , liten tanke fanns att lämnandet av Tulia kunde göras då  NÄR man ändå var ute och for men så blev det inte & det var väl kul för då hann ju jag träffa henne mera

Så vi tog en gemensam biltur
till butiken med
600 godissorter ,,,,,,,,

                       Tjena nya livet 

Du började iaf inte denna söndag

men men vi lämnade av Tulia och fick övertala Lille Fillen att nu får du åka med för vi ravlar inte samma väg 3 ggr på samma dag

Kvällen avslutades i lugn & ro
      

PÅ tv snurrade


PÅ ett sätt är den underbar , och på något sätt ibland kan många anhöriga tycka den ????? då jag vet att dom jag jobbar med dvs brukarna skulle gå och titta på denna filmen , så sattes det  stopp för vissa av dom
nej alla kan inte sitta i en biosalong

Jag gillar den iaf 


Med dessa ord tackar jag för den härliga helg jag haft & hoppas typ av samma kan återkomma vid tillfälle

//

2 kommentarer:

  1. vad har ni får hemska vänner som ringer på natten , just det med dörren är en luring tror jag
    Hur menar du

    ha en skitbra fredag

    SvaraRadera
  2. Tina
    Dörren är ingen luring , men vi går inte in mer på just den detaljen

    Ang vänner som ringer
    nja vän ??
    vi lämnar det också
    Tragiskt är det bara

    SvaraRadera