Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 1 januari 2014

Rädslan slog till


Morgonen började väl hyfsat ,,,,

Sömnen kunde varit bättre 

Saknade maken och övriga medlemmar 
Även idioten (hunden )
Ha ha 

Sedan växlad mitt mående till 
Ett magslag som jag bara kan säga 
      Eller kalla 

ett stort svart hål  

Insåg att en olycka slagit ner inom bekantskapskretsen 

Plötsligt blir jag livrädd 
Över att inte maken svarar i mobilen 

Eller att faktiskt 
Ha hela min familj på olika ställen 

Och över att Veta att i trafiken 
Ska dom ut 

Så vid samtal med maken 
Rann tårarna nedför mina kinder 

Över vad som snabbt kan förändras 

Så detta med att 
  Fånga dagen 

Måste jag bli bättre på 

Och lnte älta 
Det som stör 



Mina tankar går till ,,,,,,,,

Hoppas ni finner ro och ATT föraren som smet ifrån er hittas 




2 kommentarer:

  1. men fy så hemskt , antar du menar att föraren stack efter dina bekanta blivit påkörda

    Ja ibland är det ett hemskt uppvaknande

    SvaraRadera
  2. Sanna K
    Ja tyvärr menar jag att chauffören stack , men det är väl "löst nu " eller hur man uttrycker sig

    SvaraRadera