Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

lördag 4 januari 2014

NEPP Jag vill inte städa bort Julen & lite resumé


SKA  väl vara motvals några dagar ?
Känner inte alls för att börja plocka bort julen , har ju knappt hunnit uppleva den ännu
ha ha

Klart jag skojar liite , har inget att klaga på jag var ju ledig på "aftonen "
Det var en väldigt lugn dag måste jag ju säga

Min lilla attack


Kände jag inte så mycket av ju

Stor eloge MÅSTE JAG GE  grabbarna som gick till sängs sist
det var så fint undanplockat 

Så frukosten påbörjades och alla började att vakna till 

Någon gäst hade vi ju förutom ala`´ familja 

Då Tulia skulle iväg på annat så kom tomten hyfsat tidigt till oss

och hon kördes hem

Jag och grabbarna var hos pappa och tände ljus i Vimmerby 
Sedan åkte vi jag Maken , dottern till Vena också 

Avnjöt en god måltid som Maken och dottern fixat med mest 

      love you 



Fick ett härligt besök av ett gäng grabbar & plötsligt var det full rulle på dvd
 med folkrace filmer och olika diskussioner

Sedan följde Freddy med dom 

Vi hade en så otroligt lugn och härlig stund hemma 

Senare åkte vi mot Basebo för umgänge med Gudsonen och hans föräldrar och givetvis storasyster  

Det var nära vi fastnade vid ett spel , men valde samtal med varandra ist 

Var hemma efter midnatt (tror jag ) 

Juldagen 
 Japp klockan ringde och jag drog mot jobbet
Hemma igen så överraskade min familj mig med att nästan vara helt klara för avfärd mot stugan 

kylen var tömd , väskorna packade 
så jag gjorde så gott jag kunde och snabbade på 
Så jag tror det var rekord faktiskt på hur snabba vi var iväg 

Är faktiskt svårt att beskriva lugnet & känslan av att komma fram 

   

Brasan tändes och lugnet infann sig 


Loftet är ungdomarnas






Dottern & Maken bastade



Fick ett kort besök av svägerskan m Familj som inte skulle komma samma dag som vi










Annandagen 
 jobb för mig igen mig läääänge !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Familjen var på utflykt 

Väl tillbaka hade svägerskan med familj flyttat in så det blev lite livat när jag kom och dom inte hade somnat 


Fredagen 27

Jag och dottern åkte på äventyr till Linköping , hade en underbar dag tillsammans 
snacka om vilken chock jag fick när vi kollade REA på Kicks 

500 kr för nagellack 
800 kr för enl mig heter det PUDER 

Nej hon hittade inget ,,,,,,,,,,,,
och snacka om lukten då alla testat parfymer 

om det var folk i IKANOHUSET 
??????????????????????????????????????????????????????????????


Hon handlade lite annat iaf 

och middagen blev på 

Med säkert den vimsigaste kassörska jag träffat 
ca 60 % rätt blev det ???????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Denna dag hade maken jobb på schemat & passade då på att lämna av Fille, Fränkie, Felix, Frunke 
i Karlskrona / Rödeby 

På hemvägen hittade han Freddy och Tulia så dom kom också för umgänge med oss 

                                                            LÖrdag 
ett stort lugn hela dagen 

eller ????????????????
kanske maken hade öppnat sitt 
salong & färgning av håret ????
jodå 3 kunder hade han 


Söndag  

Fortfarande ingen snö , jag passade på att mysa med maken då vi skulle vara ifrån varandra över natten 

Jag åkte mot jobb & han och dottern lämnade Freddy & Tulia 

Måndag 
 Tillbaka i stugan 
dagen fylldes med planer inför nyår , utflykt till Gamleby & snurr i butiken 
ha ha 

Svägerskan o familjen åkte hem till sitt hus 
Så jag ljuger inte om jag säger det blev tomt & tyst 


Nyårsafton 

slööööööö morgon 
Kaffe hos svägerskan & jag lämnade maken och dottern där 





Slut på 
2013

1 kommentar:

  1. Så mysigt ni verkar ha det i den stugan och vad roligt att kunna träffa din svägerska

    SvaraRadera