Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 23 januari 2014

Som en jojo och massa ( lite )annat


Det snöar utanför fönstret

så underbart  på ett sätt och på ett tycker jag det är försent att det ska komma nu

Till rubriken

Köket på mittenvåningen , dottern är uppe och sonen i källaren

så jag ropar uppför trappan dax att vakna nu ***** många ggr 
och så ropar jag nerför trappan dax att vakna nu **********många ggr 

                                              klart jag innan har petat på dom någon gång 

och så ropar jag nästa gång 
sitter du vid sminkbordet- uppför
har du klivit ur sängen -nerför

Herregud vad jag tjatar ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

men har man en mammaroll så går man ju in för den 100% eller typ 120 % vissa dagar

tror dom föredrar då jag jobbar på morgonen

(Lite jag också )
även om just denna morgon idag ju innehöll samling av alla i familjen till frukosten


OCH IDAG GJORDE JAG KAFFE SÅ JAG KAN HA java/blogg stund igen

annat ämne ,,,, typ bla

Fejjan igen 

Kalla mig ,,, vad ni vill men vissa inlägg måste jag ju bara svara på eller dvs SPÄ PÅ BRASAN LITE
och en del förgyller ju absolut dagen

Hörde någon säga att jag undrar om jag (inte jag) skulle klara att inte lägga ut något på en vecka tror nog inte det 
herregud det är ju tragiskt  men säkert sant 
det sociala har stor del hos oss

man hör familjer som ska ha dataförbud 2 dagar i veckan
där kan man bli kluven ELLER jag 
"
mina/ våra grabbar  dom kör ju folkrace på datorn
SKULLE ALDRIG FÅ FÖR MIG ATT TA BORT DETTA INTRESSE "

och tyvärr eller hur man ska uttrycka sig så har dom ju internet i mobilen
iofs kan jag inte påstå att det är ett problem hos oss med datatiden

och så har man ju instagram  och enl " rätt människor " så ska man för att vara poppis lägga ut något med 3-4 timmar mellan och gärna # hashtagg          

så visst har man koll på läget , även om många inkl mig själv kör samma på fejjan/ insta

sedan har man ju sms som funkar ibland 

så uppdaterad är man i alla lägen 

annat ämne 
relationer eller
är blod tjockare än vatten ??

för vissa av oss är svaret självklart oavsett ja eller nej
men klart det är ett ämne som kan starta vad som helst 

och kan man avsäga sig släktingar ??

Får man som mamma visa ett beteende eller varför gör man 
ÄR EN BÄTTRE FRÅGA , GÖR VISSA PÅ JUST DETTA SÄTTET 

alla relationer sliter i oss även om vi tillåter det eller inte


Annat igen 

jag mår hyfsat bra i mig själv , som någon kallade det
"idag är jag ego" hm så kanske man kan se det ,,,,,,


nytt 
Han är ju toppen pappan/maken hos oss ,,, ha ha

då jag jobbade eller då sov på jobbet fick jag ett sms av dottern då hon inte fick gå ut i köket för maken !!!!!!!!!!!!   ????????????????

men då fixade han ju lite snacks & igår smög han också ut iköket  
love to you ❤️❤️
ha ha 


Annat 
 nepp nu får det vara bra i detta inlägg & jag ska kolla igenom utkastet för det har visst hamnat lite där

Ha en fin Torsdag på er

//Ciao på er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar