Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 24 april 2012

Helg igen v 16

Fredag
som tur va så blev matchen inställd  för Felix ??jo för mig var det bra (eller mitt samvete)

Jag jobbade ju då fredags kväll, känns ju så där ibland att gå iväg när andra förbereder sig inför kvällen. Började ju 15:15 så visst hann jag att träffa både maken o barnen innan plikten kallade

vet inte om det är så bra , utan bättre att ha hunnit iväg innan ??????


Men det var en helt ok kväll på jobbet .
Nellie sov hos kompis så henne sms jag med


När jag kom hem var 2 kusiner till barnen hemma (större modellen ) ha ha
ca 27 år & 21år ??????
Antar dom ätit middag hos oss , tydligen var det 1 baktanke med detta då plötsligt hårfärgningen åkte fram och på med handskarna

Uffe klippte ju även Felix (förra helgen ) och mig brukar han ju hjälpa med färgningen även  att jag faktiskt kan helt själv också.

Sedan kom ytterliggare kusin hem och massa snack hann vi med med mycket blandade ämnen .


Lördag
vaknade ganska tidigt , insåg att maken dragit några timmar till jobbet 
utan mobil / plånbok hm hm hade ju önskat lite nybakat ??????
  men han återkom lagom till frukost som absolut smakade gott utan det nybakade .
Nellie kom också lagom tid för att hinna ta det lugnt 


Dax att fixa iordning sig inför dagens  släktträff , kom absolut dit i tid (nästan tidigt) men även om vi sågs senast 2005-2006 är inte säker så visst kände man igen några direkt  och några fick man ju använda hjärncellerna för att komma på 
Vid presentationen och lite koll på uppslutningen  så blev vi informerade om BEBIS  I MAGEN  så i september  är det bf på kusin barn dvs syssling till Tulia 


Vi hade ju självklart med oss våra 3 SMÅ  som föddes in i familjen /släkten Karlsson  under hösten 2011.


Blev en bra dag o kväll, Vi hade röstning på vem som hade mest drag ifrån förfäderna dvs Uffes mormor/ morfar .


Nellie var 2 röster ifrån Mormor Margit,Vi har 1 foto här på (svärmor ) som absolut skulle kunna varit Nellie ?? så det finns tydligen från Uffes sida också


Men  dock så blev look a like kusin Kajsa  i våran familj .


 Men kusin Stoffe VANN look a like morfar  Hugo . 


Så vi får ju vara stolta eller ?? jo jag tycker det är häftigt .


Vi hade ju lovat Freddy att ta Tulia på kvällen / natten , så vid hemfärden fick Uffe & Nellie sitta bak för jag tyckte stolen passade bäst fram hos mig , Felix åkte med Freddy hem något innan oss .


Lilla godingen så nöjd hela em och kvällen , somnade så gott hemma och sov bra .


Söndag
Massa mys , frukost och lite check över Felix packning och iväg mot Match för hans del
 och för oss andra  blev det skön promenad och spelade på hästar och även kollade in det nya området för hus & lägenheter nere vid strand promenaden
Kan känna att just promenad rundan blir lite tråkigare med dessa nya planerna .

Tulia som ju (igår  23/4 blev 6 mån)  fick ju provsmaka lite saker här hemma , lite svårflörtad först även på sin egna gröt, men  smoothie smak med blåbär , jordgubb var toppen .Synd hon inte var här igår för vem vet vad hon hade fått testa  ha ha

Vi andra åt en härlig stek till middag  & revben fixades också som lite extra . Nellie for iväg på träning , Felix kom med 1 förlust men glad över tiden han fått spela .

Fick även besök av ytterliggare kusiner o kusin barn som förgyllde vår dag .Hann även känna av egna familje lugnet innan söndagen gick mot god natt.

kan bara säga att jag är nog (ibland) världens lyckligaste som tillhör denna familj/släkt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar