Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 11 april 2012

Jag slår ihop dagarna

Då har ju påsken har passerat 2012  & vårt 1:a folkrace i klubben har också körts , dagar i stugan med svägerskan har också passerat.... jag har fyllt år
och vad säger jag då om allt detta  ????????


Skönt att vardagen är här ha ha .

Torsdag 5 april
Jag fixade med packning o lite planering , telefonen gick varm  för att få in reserverna till tävlingen det flöt på ganska så bra
Inväntade barnen från skolan sedan iväg , med lite stopp på vägen. YES vi var på väg
Men 


jag började fundera vad som hände när jag fick sms  hjälp & kris  utav "kollegan "
det kändes som allt som kan gå fel gjorde det på samma gång , men men vi gjorde vad vi kunde för att fixa ihop allt ??
fredag 6 april
Var inne i stugan vid 06,00 satt inte på rumpan så mycket förutom då jag slog omkull i trappan !!!  ????tror ingen såg mig 
blev en lång dag med olika inslag av allt möjligt .Men jag ska absolut inte klaga , utan det var så härligt att vara igång med dessa tävlingar


Så att komma till svägerskan och maten väntade på oss , vinet väntade också på mig ha ha går inte med ord beskriva hur jäkla skönt det var 


Lördag - tisdag 
Dom dagarna  fylldes av blandat föreningsjobb/ intresse , grilla korv /hamburgare ute.Och vi  kollade  på nyfödda lamm ,massa  lugn & ro ,  besök för grabbarna på Elmia  (Freddy och Felix)

God mat även om vi ju (jag/svägerskan) önskade kycklingrullader ??????
så blev det ju jättegott  alla dagarna ändå

  hm varför får vi frågan om önskemål  om det inte blir så ??? skojar lite 

Fick träffa lilla barnbarnet & hade ju givetvis henne bredvid  mig 2 nätter. Och träffade ju Freddy också


Hade lite olika människor på "besök" under dagarna ha ha även om vi ju inte bjudit några så direkt .


Även om dagarna var sköna så visst är det skönt att komma hem .


Sonen åkte  iväg till kusin över några dagar och dottern även hon sovit borta över natten .Så helt plötsligt var det tomt och väldigt tyst omkring oss.


//





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar