Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 25 april 2012

Vem gör vad

Jag älskar verkligen min make ha ha
men ibland blir jag .......  eller vi säger så här ist 
så full i skratt och funderar varför är jag förvånad ?? Japp i måndags var det besök sjukgymnasten med Fille fjonkan som faktiskt någon bekant till oss kallade honom som mindre !!
Hade fixat middag så den var färdig att ätas tillsammans , men ingen var ju hungrig eller ens hemma  då utan alla  tyckte den kunde värmas ??
Jag förberedde Mummi pupp (Nellie) på att äta lite innan pappa kom hem då hon hade fotbolls träning och träna med precis intagen middag är ingen höjdare.Och jag hade kollat så allt fanns framme i klädkod ha ha

Fille & jag stack iväg med bilen , då kom sms  10 min innan maken skulle slutat jobbet ifrån just maken
måste jobba över , kan Nellie fixa allt själv ??


 Hm självklart så löste jag ju situationen genom att ge Felix (fille) min mobil och han fick skriva vad jag dikterade så vips hade jag ju löst transporeten både till o ifrån träningen . Men även informerat dottern om hur det blev
Väl framme hos gym,nasten så kunde jag ju själv sms dottern

  •  ät nu ,
  •   klä om nu  
  • om 25 min ska du gå    
  • Fyll på vattenflaskan 
  • 5 min till du ska vara hos ..... ta på skorna nu och gå
När besöket var slut så satte vi oss i bilen för färd hemåt och samma (nästan iaf ) visa med Felix  eller faktiskt räckte det med  min fråga 

Har du koll på dina saker & tiden som gäller dig idag 
= svar Japp ifrån honom

Sms till maken hur går det på jobbet ? 
svaret blev är ju hemma nu.

Vi kom hem också och Felix kom iväg på sin träning och då ändå barnen hade aktiviteter så poaSSADE MAKEN PÅ ATT ÅKA GARAGET 

Dvs, 
Jag med mitt kontroll behov hade gjort som vanligt och styrt situationen  som jag såg framför mig i timmar på hans jobb med övertid , men inte var det så utan hade ju bara rört sig om 30 minuter 

så när han kom hem så satt han  ju bredvid Dottern under mina sms och sedan så  talade om att hon kom iväg så bra med den lösningen som Jag (fille ) fixat på vägen o med mobilen 

Vilken tur min familj måste ha som har mig ???   !!!!!!

för jag gör ju allt ha ha 


1 kommentar:

  1. Litar du inte alls på din man eller tycker att barnen bör kunna klara sig själva ?

    SvaraRadera