Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

lördag 21 april 2012

På rätt plats

Det heter ju var sak har sin plats , och ibland pratar vi även om när tiden är rätt ?

Gäller det även oss som personer ?

Alla hittar inte sin plats i livet så enkelt. Andra gör det tidigt  eller "tror iaf det "  Eller så växer det fram under åren
Ibland är många på fel plats eller säger /gör saker fel som faktiskt inte passar sig i den situationen

OM VI Nu SKA VARA ÄRLIGA

Ibland har man nog varit rätt person på rätt plats ,men vips har det skett 1 förändring tyvärr åt fel håll. Charmen är borta & känslorna /orden är fel uttalade

Hur länge kan man vara "fel " utan att inse det eller få det påtalat ?

Hur hanterar man sådant man längtat efter & så är eller blir det inte alls som förväntat

Helt annorlunda ?????

Är självinsikt något alla har inombords eller kan lära sig.

Besvikelse får man lära sig hantera oavsett man vill /kan i början.

Vissa av oss har också svårt att välja vad som passar bäst just då . Dvs valet vart man är och med vem.

Jag känner ibland att mina val skiljer sig mot både tidigare val utav mig och andra personer. Andra har för mycket personliga tankar , egna värderingar.

Just nu har jag lite tanke bollar i snurr , valet är inte direkt enkelt . Men jag löser det på mitt sätt dvs genom att vara mig själv (dvs besvärlig  ha ha)
Skojar lite men tror jag vet hur jag upplevs till 80% iaf.

Denna helg är jag ändå helt 100 % att mina val är klockrent typiskt mig ha ha.

Nu när jag ser inlägget så låter det som något är totalt fel i min närhet ?
SÅ ÄR DET INTE ALLs utan
Jag ventilerar lite med mig själv& kanske hoppa någon fäller 1 kommentar eller klickar i någon av rutorna vad ni anser om inlägget ?

Kanske borde lägga till "1 rutan för "
Jävla skitprat/jag fattar inte vad du menar ??? !!!

Men i min text om bloggen så står det ju att den kan handla om vad som helst .

Men jag avslutar detta med att jag slutar aldrig förvånas över saker som berör på sitt olika sätt oss personer.

Japp är medveten om min negativa sida . Och kritiken jag ev ger vid tillfälle.

Men anser mig absolut inte sur & gnällig längre stunder

(Ps jo på maken kanske ) men den sidan av mig ser ju inte ALLA o vet bakgrunden till ??

Nejdå ni behöver inte spekulera om jag verkligen menar något särskilt.

Jag är väl som vanliga "kärringar "
Pengar , tid , städ & ork/lust= sex
Även där faller ju ibland

ALLT PÅ RÄTT PLATS & tillfälle

//B

3 kommentarer:

  1. Bra beskrivning. Valen vi gör är självklart olika vid olika tillfällen.

    Och ja några av oss är på fel plats om man nu ska vara ärlig som du säger.

    Ja dessa tjat av oss kvinnor är säkert också lika till viss del.

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag känner igen mig på funderingarna . Innan jag vad ska man säga (kollapsade) var jag på fel ställe och inte fattade det alls.

    Önskar jag visste hur man hanterar önskningarna som inte blir som man nu väntat sig .jag jobbar vidare på min person och det går sakta åt rätt håll.

    Hur kan du växla så mycket i dina inlägg, men intressant är det . Även om det nu passerat en tid sedan jag var inne

    SvaraRadera
  3. Tina- menar du att du också uppfattar att männen drar alla kvinnor över samma kant ? ha ha

    Linda- Hoppas du tittar in snart igen , vet inte hur jag kan växla så mellan inläggen men bara det säger plopp upp i huvudet så kanske det kommer på print ha ha

    SvaraRadera