Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

söndag 29 april 2012

Mamma på övernattning& lite från helgen

Fredag 
Det blev spontan inbjudning till mor att hon var bjuden på middag i fredags & så blev det och även övernattning för henne hos oss då  .

Var även en sväng hos svågern på kaffe & lite snack , träffade även gudsonen som inte lämnat Hultsfred ännu efter besöket hos mig . Blev faktiskt sittande där och plötsligt trodde maken han var kirurg ???? han fixade bort 1 knöl på sin bror (nej inte huvudet ) ha ha skojar lite tiden bara sprang iväg  innan vi behövde åka hem för tillagning utav maten och annat styr .

Trevlig kväll blev det & maken får 8,5  *av 10 möjliga  av mig för hans ansträngning jag fick nog 7 av dotterns kompis för min sås "vitlök"  ,dottern hade kompis över natten och vi blev bjudna på sång & dans så  kvällen flöt iväg med gott vin & öl  o vips så var klockan absolut god natt , efter massa skratt och även besök av svågern som plötsligt hittat ny mobil till mor .

Lördag 
tyvärr tider att passa för maken o även mor inne på klubben så klockan ringde , men blev lugn morgon med frukost i olika etapper .

Sonen kom hem men drog nästan direkt igen, dottern o kompis iväg till Vimmerby med bussen för lite shopping  och även lite lunch hos mormor . Jag tog en låååång härlig promenad med hunden och bara tog det lugnt

Maken kom hem och vi försökte planera dagen / kvällen , åkte för snabbkoll i garaget !!!!!!!!!
där större sonen o annan kusin var för fix med privat bil gick inte så värst bra , men men så går det ju ibland .

Besök på affären o sedan hem för lugn kväll och laga middag , inser att kompisarna just nu lockar vår "barn " mer än att vara i rätt tid hemma .

Sonen sova borta även denna kväll . Men dottern tyckte absolut hon var lagom stor / liten för att trycka ner sig hos oss föräldrar , men gör ju inget då fick ju jag maken väldigt nära mig hela natten ha ha .


söndag 
jag var zoombie när klockan ringde halv 6 för maken skulle iväg , men upp och ut med honom ur sängen , vände på mig och upp med täcket över huvudet  blev väckt utav mobilen


kan jag efteranmäla mig till tävlingen i Kalmar på lördag 
trevlig som jag försöker att vara ja det går säkert bra   ha ha men ring till ............och hälsa ifrån mig 
för att vara riktigt duktig så sms jag iväg att du kommer nog få samtal 


Duktig dotter som jag har gjorde som hon lovat , dvs fixade frukost till mig och kom upp och sa mamma du kan komma ner nu .


Hunden rastad och planeringen startad för att få em att fungera som den ska . Även tvätt o diskmaskiner går här i huset .


Nu vill jag ha hem maken o sonen , eller iaf få besked om hur haNDBOLLEN  slutade i resultat .


Nej jag njuter inte av att vara ensam hemma .
Hoppas ni har en bra söndag


ciao

1 kommentar:

  1. Låter som en bra helg men lugnare än vanligt .

    SvaraRadera