Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 29 mars 2011

Barnen & Kurs

Ojdå missat inlägg från när barnen varit i Stockholm och jag o Uffe i Vrigstad på kurs.


Måndag igen 
Helgen som sagt var ju barnen med mormor till Stockholm för att träffa moster med familj, dom var på bio på cosmonova i 4D ?? och hela skärmen är på något sätt rund så det kändes som att dom satt mitt i filmen . Fått skor av mormor tackar vi för sedan hade dom dvd stunder & massa god mat , Nellie ringde ju flera tillfällen till oss. För att dom skulle hinna lite även på söndagen så var dom ju  hemma här i Hultsfred kl 22,05.Det var meningen att vi skulle möta dom både Uffe o Jag vid tåget , men blev ju bara jag när det var dax att åka.


Uffe och jag var ju hos Lars på mat på fredags kvällen så det blev ju till att packa det sista på lördag morgonen. Kl 07,00 skulle vi hämta upp kollega vid preem . 


VI HAR  har ju varit på kurs övwr helgen inom Tävlingsledarbiten "Folkrace"  jag har ju varit 2 ggr innan då förra året 2010 sedan för 100 år sedan känns det som( på kurs med Kurt )  vi var ute i god tid så vi hann i lugn o ro inta kaffe o smörgås innan kursen startade.Upplägget var väl som förra året med indelning i grupper och jobba fram 1 tävling. Vi var 3 st i min grupp ev.var väl kanske alla det ?? Kursen slut ca 17 så då var det full fart mot ngn affär  o ladda min mobil med lite pengar då jag visste att det skulle vara väldigt lite kvar på saldot  innan helgen var slut & halstabletter.


God mat på kvällen , trevligt sällskap o gott att dricka.
Igår började kursen kl 8,30  jag vaknade ju tidigt och hade svårt att somna om så det blev att bläddra runt på kanalerna på tv-n  innan det var dax för frukost .
Grupparbete även under denna dag & lite samtal. Kom hem till huset o hunden , slappade lite sedan beslutade vi oss att köpa hem kinamat . 

3 kommentarer:

  1. Jag har inte heller gått kurs sen "kurs med Kurt", ändå är jag där nästan varje år.. =)

    SvaraRadera
  2. Sandra- Det var så kul att få träffa dig ,även om tiden var knapp. Saknade ju dig förra året. Måste ju vara 3.e året som Peter hade kursen ? eller hade han innan pappa gick bort.
    Men detta med kurs, jag satt ju på 2 licenskurser med kurt utan att " gå " och nu då 27/2 HA HA

    SvaraRadera
  3. Ja tiden va knapp. Jag var ganska trött hela dagarna så orkade inte gå runt bland alla.

    SvaraRadera