Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 31 mars 2011

Varför handlar jag på ica

Ni som kollat min blogg tidigare idag vet ju att affären skulle få 1 besök utav mig idag, då våra kaffefilter var slut på morgonen.


Visst jag tog bilen "sorry" och funderade på vilken affär blir det ??? vi har faktiskt mer än 1 butik det blev att parkera på ica. (gillar inte konsum så värst)Skulle ju inte ha så värst mycket men det hamnade lite i korgen till familjens middag som maken ska laga till dom ingen bra värma upp mat inga problem då han ju faktiskt är DUKTIG KOCK bäst är han på kött och olika såser .


Men tillbaka till rubriken = När jag är på ica så stör jag mig fruktansvärt på att det är dyrare där än på Willys mycket dyrare , vet ej exakt men tror att jag hade sparat ca 30-50 kr om jag nu valt Willys.


När jag träffade min Ulf så bodde han ju här i Hultsfred o lilla jag i den STORA STADEN  VIMMERBY då om jag handlade i Hultsfred på Willys så tjänade jag in bensinpengar( 4,5 mil) på 3 varor som jag brukade handla .


Men jag kan även bli så irriterad på då Uffe när han ska handla inför helgen på Willys och sedan kommer han ändå  hem med  den dyrast sorten av varor !!!!!!!!  menar inte att alla billiga varianter ska inhandlas eldorado , euroshopper, willys  utan att han ska handla dom varor jag brukar handla för dom smakar bra till det priset dom kostar
Ni får gärna kalla mig ............. vad ni vill, men kan också säga att Uffe fortfarande gärna handlar till helgen , vi brukar dock inte handla tillsammans ps, ja jag har bytt ut hans varor i korgen .


 Nu är det snart jobb för min del så hinner inga läxor eller ens träffa barnen .


// Ha det o kram på er 

4 kommentarer:

  1. Vad är inte någon bra värma mat.
    Kanske bättre du handlar jämt så det inte blir fel

    SvaraRadera
  2. Mia- det är pommes & tjock korv ,som jag anser inte blir så gott att värma och sedan så tar det absolut inte så lång tid att fixa till.

    Jag tänker inte handla jämt utan det kommer vi fortsätta dela på ha ha

    SvaraRadera
  3. Ha du är ju rolig , syns om Uffe om han nu försöker handla

    SvaraRadera
  4. Camilla- antar du menar synd om ? Inte alls ngt synd om han ,han handlar ganska bra ändå

    SvaraRadera