Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 14 mars 2011

Uppdelning i affären

När jag står i kön i livsmedelsaffären brukar jag kolla in folket som också står där & väntar på att komma fram till kassan .
Kan ju börja med att säga att jag storhandlar ALDRIG i mina tankebanor hur det brukar vara då man gör det ,visst mina saker kan ju också kosta pengar men nja storhandla nej .Och väldigt sällan handlar vi tillsammans jag/ maken .

  • Kvinnan pratar hela tiden & sällskapet står tyst o hinner ibland säga ngt ord innan hon är igång med nästa ämne.
  • Alla skriver sms /pratar i mobilen 
  • Gnälliga tanter gnäller på gubben om något sedan frukosten 
  • Man suckar & stönar och även undrar varför ÖPPNAR DOM INTE 1 KASSA till
  • Pensionärer tränger sig bakåt "har bara glömt" sedan förväntas dom behålla sin plats när dom hämtat vad det nu var .
  • Föräldrar som öppnar glass/ godispåsar till barnen " har aldrig ens gett mina barn 1 banan eller 1 pkt russin "



Men nu till hur fördelningen kan vara enl mig  i affären  

  • Maken/Killen hänger över vagnen still på 1 ställe  och kvinnan springer runt och kastar i saker i vagnen 
  • Mannen går med sakta steg och skjuter vagnen framför sig eller( annan beskrivning )så är ju kvinnan framför & drar vagnen o sällskapet bakom sig 
  • dom springer runt åt varsitt håll precis som att dom ska med bussen .
Ha ibland är jag glad över att jag i princip kan handla när jag vill mellan 8-21 oavsett dag i veckan 

2 kommentarer:

  1. Ha så skönt att det inte bara är jag som kollar folk

    SvaraRadera
  2. Så typiskt dig att ha ett inlägg om detta

    SvaraRadera