Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

lördag 13 augusti 2011

Mera sorg

Blir ett litet inlägg om plötsligt händer något som förändrar livet.
Jag är ju som sagt inget bra på att hantera sorg ?? Enl mig själv.
Det skulle ju vara träff på jobbet Ang dödsfallet vi hade där på personalen men nej jag var inte där; kände att det inte skulle kännas bra för mig.
Självklart är det hur hemskt som helst 1person född 1971 går plötsligt bort , hade jag varit på mötet så kanske jag visste orsak ?

Nej där tänkte jag enbart på mig själv varför utsätta sig själv för något som jag är övertygad att jag kommer slängas tillbaks till min egen förlust.

Nu hamnade jag ju där ändå när beskedet kom att mamman till min nära vän M lämnat livet hos oss. Känslan och minnena som bara plötsligt finns inom oss är så svår att beskriva. Jag vill ju inte heller att så många vet vilken känsla jag pratar om, för då innebär ju det att någon väldigt kär/nära person även lämnat sin familj kvar med sorg o tomhet .

Så på något sätt även att vi i min familj haft en bra vecka så har sorgen tagit över
2 personer "runt mig" har fått lämna vår värld o som vi många tror och hoppas på att dom kommer till ?? (bättre)Ja jag tror vi har våra egna önskningar på det.
Vad just denna person kommer att ha för betydelse förutom en varm o go person. Kan jag inte säga just idag.
Men som jag nämnt tidigare så kan jag bara ha känslan av det är full fart som gäller.


Jag önskar mitt i all sorg att man faktiskt ganska snart påminns om de fina stunder genom åren man hade tillsammans.
Men som sagt livet blir aldrig någonsin som det varit innan.
Många tankar till dig min vän och jag vet att du vet att jag finns.

2 kommentarer:

  1. Fina ord och tror också hon vet att du finns.

    SvaraRadera
  2. Är helt säker på att du finns där om hon behöver dig. Tycker annars det låter som en bra vecka

    SvaraRadera