Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 6 september 2011

Börjar bli bättre.

Pärsen börjar bli bättre nu efter den akuta operation av blindtarmen som togs bort natten mellan fredag-lördag.
Felix blev ju faktiskt dålig redan onsdag "med facit i handen" men spelade sin match i fotbollen som blev oavgjord. Torsdag morgon lite spring på toaletten o magont . Men iväg cyklade han ju faktiskt,men som tidigare inlägg visat så kom han hem "halvsjuk " fredagen varierade med smärta /ont . Jag åkte mot jobbet med ångest ,hann lagom dit så ringde Uffe Felix lite sämre. Jag gav nr till sjukupplysningen men dom ringde inte då. Jag var hemma ca 19.10 lagom till middagen skulle avnjutas . Åt inte så värst mycket utan oroade mig ,slog fram lite i mobilen om blindtarmen &beslutade mig för att ringa upplysningen MEN VÄGRADE VARA I KÖ 40 MINUTER för att få respons så jag satte Felix i bilen och plockade upp mamma/mormor innan akuten Västervik fick ta emot oss. 2 läkare klämde o kände på magen,prover togs med alarmerande resultat men vi skulle avvakta &dropp sattes o vi fick rum på barnavd . Lagom sängen placerades rätt i rummet o information gavs till mig SÅ TOGS BESLUTET OPERATION jag satte mig emot att han skulle plågas genom deras önskemål om dusch !!! Så dom fick använda mycket sprit o sterila honom nere ist . Sövningen gick bra och även uppvaket . Men värst länge fick vi inte vara kvar på sjukhus 14 timmar efter operation lämnade vi sjukhuset. Med nu i efterhand katastrof lite information gavs till mig Ang allt som berör detta.

Kände mig helt bestört över att säga till Felix att fotbollen/serien kommer avslutas utan honom och ev även starten på handbollen börjas utan honom.
Han är ju en ganska tuff kille men självklart blev han besviken över vad jag sa .
Det känns som allt gått emot honom sista 6 månaderna med skador och vila kroppen.

Vad denna helg annars bjudit på kommer senare o även vad jag fick offra o mina känslor för det. Satte mig absolut på prov

Frågan är valde jag rätt då i lördags natt/morgon ??????? !!!!!!!

Felix går på smärtstillande o inflamations tabletter så nyss började han bygga om någon liten bil som skulle bli häftig som eldriven . Senare i veckan är hans planering att bygga om 1 cykel till kusin Harry. Vi får ju se hur allt utvecklar sig.
Men just nu är jag glad över att inte jobba varje dag så jag finns för honom.
Hoppas eran natt mellan fredag - lördag bjöd på annat än att höra det är 8 personer före Felix här innan läkaren kommer,sedan grönklädda människor som springer omkring o maskiner som piper ELLER telefoner som ringer. O denna LUKT DET ÄR PÅ SJUKHUS.

Jahop det får räcka nu.
//B
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

  1. Men vilken tur ni åkte ist för vänta i telefon och fel person svarar. Vet inte om jag skulle klarat att se mitt barn sövas . Lukten håller jag med om.
    Vår natt var klart bättre men fick ju störd sömn av naturlig anledning . Hoppas Felix blir bättre snart.

    SvaraRadera