Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 9 september 2011

Se det positivt

Jag är ju som sagt Inte så gnällig av mig ha ha. Jobbade ju igår som tur var för fy så många det var hemma & låg sjuka.
Men med facit i handen skulle jag också stannat hemma !!! Men jag gjorde min plikt +lite till.

Men när jag vaknade idag fredag och trodde verkligen jag skulle känna mig något bättre ???? Blev jag snabbt medveten om hur långt det är ifrån sovrummet till toaletten !!!! Som tur var satt det ju ingen där annars hade jag satt mig i någons knä.
Kände att detta är inte värt att jobba med ,så gick för att hämta telefonen för ringa jobbet. Jag fick fram det jag ville trots att någon lyckats att trycka ner taggtråd & lite av mormors hosta.

Jaja blev sängen till klockan väckte upp igen Nellie kom iväg som hon skulle till skolan. Jag vilade lite till.
Vaknade med bättre förutsättning ,blev lugn frukost med Felix , som fortfarande inte är helt ok i magen kanske blir samtal till sjukhuset igen.

Men nu till positiva jag är ju ledig i helgen och den (kalendern )är inte full av annat. Men jag tar ju inte ut massor i förväg utan nöjer mig med känslan att jag vet att det finns lite tid till vad det nu skulle kunna vara.

1 kommentar:

  1. Passa på att vila dig nu då i helgen. Just magsjuka är inget att göra mycket åt även om du känner dig bättre nu.

    SvaraRadera