Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 30 september 2011

Såret blöder ännu.


Det är en nya film på inspelning.Som heter

Att leva med folkrace

Hur hade mitt o andras liv varit utan dig o ditt brinnande intresse för just denna sport ??

Känns faktiskt ganska förjävligt att du inte kommer få se filmen tillsammans med oss.

Det var verkligen ditt liv o sedan även vårat tillsammans. Jag har träffat så många från förr som berättar om tillfällen du inte blev av med mig. Nu är det mitt och min familjs.

I källaren ligger flera kartonger med dina priser både som förare och värdefull ledare. Här i vårt hus är det 2 fulla skåp som är inkörda på tävlingar.
Jag ska medverka i filmen tillsammans med flera av dina vänner och klubbmedlemmar. Jag har sett trailer från den ,såg väl bra ut Ha ha .

Du har sedan länge sagt att det är alla tillsammans som gör en tävling &jag vet absolut hur du menar.

Att leva med folkrace är ett skitbra namn för det är för många inte endast 1hobby utan kan vara så mycket mer.

Jag tror du var eller jag vet att du kände dig stolt då Freddy fick licenskursen i julklapp av dig & Så himla nöjd du var över hans körning,och då hann vann.

Självklart var du nöjd över mig också då jag var överst på pallen i min första tävling som jag körde 1 tjej från fastlandet sa dom i depån. Det var nog enda ggn vi delade bil under alla åren.

Oavsett hur filmen blir så har jag en känsla av att många kommer glädjas utav den.

Jag är så stolt över dig o vårat liv ,självklart har jag fördelar av mitt namn vid olika tillfällen.

Filmen kommer säkert även riva upp såret/saknaden efter dig.

Jag kan inte annat än säga att vissa dagar är saknaden efter dig nästan outhärdligt .

Nu ska jag ta tag i livet just nu. Och om du undrar så har vi det ganska så bra.
//puss o kram
Published with Blogger-droid v1.7.4

7 kommentarer:

  1. Men vilken fin bild även den är åt fel håll, förstår hur du menar att han inte kan se filmen tillsammans med oss andra, tror också den blir bra . och visst var han stolt över dig o er . Han gjorde mycket för alla, Och frågan är helt rätt hur hade det sett ut utan honom ? Ta hand om er nu

    SvaraRadera
  2. <3
    Hoppas det går bra med filmen

    SvaraRadera
  3. Helt rätt namn , och glöm inte ni är många som jobbar vidare på vad han gjorde grunden för eller hur man säger. Både i egen klubb och i andra .många kommer självklart minnas honom som han var och vad han kämpade för.
    Ska absolut köpa filmen.
    Han vakar nog över er och är stolt

    SvaraRadera
  4. Men så härligt med en film hoppas ni är många som får delta. Fint foto. Kram

    SvaraRadera
  5. Men vad roligt att det blir 1 film för dena underbara sporten. Antar det var många från Vimmerby som fick vara med. Ha det bra

    SvaraRadera
  6. Jag känner dina tankar och funderingar på hur livet skulle varit, känner ju inte dig men visst kan man läsa sig till vissa saker

    SvaraRadera
  7. Tack för alla tankar , vet inte alls hur det blev eller vad som kommer tas med på filmen men självklart spännande

    SvaraRadera