Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 8 september 2011

Helgen som passerade

Ibland känner jag att helgen kanske börjar redan fredag ??? Vi hade ju Maja över natten o hon har ingen större brådska upp ur sängen och få i sig frukost. Men på något sätt så hade planeringen ändrats så jag fick sätta fart på henne.
Felix var ju inte alls pigg så Nellie fick vara lite lugn med sina kompisar. Ev hade dom planer på övernattning men då jag åkte mot jobbet var inget helt 100% Uffe som erbjudit sig att laga middagen åkte mot affären & när jag kom hem luktade det så underbart o visst var det gott.
Helgen skulle bjuda på folkrace så självklart hoppades vi ju att Freddy skulle pigga till från sin förkylning som han dragits med i veckan.
 Nellie började också gnälla om ont här och där, Så kompisarna fick gå hemåt så hon kunde vila sig  eftersom hon var helt klar med att dom skulle ha tjejdag hemma och bara höra av sig i nödfall till oss under lördagen !!! Så hade vi saft ok till det då de andra föräldrarna visste om vi var iväg

Det var lite kvar att fixa med inför tävlingen eller körningen kanske det heter för  Freddy , då Uffe inte ville lämna Felix hemma mer än nödvändigt själv så bokades kärran till 19 & 1 dygn fram. Så planen var att efter maten skulle det lastas alla saker var i bilen så alltså bara köra på och spänna fast.

Blev lite tokigt då jag åkte till sjukhuset med nycklarna till garaget så det blev lite farande fram o åter för att hitta andra som vi ju delar garaget med så klockan rann iväg.

När jag senare på kvällen/natten pratade med Uffe blev jag informerad om att även Nellie hade feber kanske inte så mycket men hon var fast besluten att vara hemma själv. Givetvis hade vi backupp för henne hemma då vi ju var bokade på folkracen.

Så med ångesten o tårarna trillande så lämnade jag Felix i Västervik 05.30 och åkte mot Oskarshamn. Ringde hem för att tala om vad som absolut var tvunget att komma med i bilen. Annars hade vi väl löst det på annat sätt. Det gick många tankar på natten mot lördag ska jag åka hur fördelar jag jobbet på dom andra vem finns för mig mm mm mm.Det snurrade ganska så mycket

När jag ringde för att kolla av läget hemma så märkte jag att Uffe skulle behöva ligga kvar hemma så!!! För han var absolut sjuk, Nellie var varm o svettig SJUK jag gav honom (Uffe)en stund att fundera över dagen. Freddy var lite bättre i sin förkylning.
Jag stannade till på vägen o ringde igen dom var på väg allihopa eller inte Nellie då.

Dagen i Oskarshamn gick bra ,förutom en tokig junior som NÄSTAN KÖRDE ÖVER Funktionärer.Men jag är nöjd över min insats o mina kollegor. Då jag direkt på morgonen hade skaffat mig en Bitr Tl så lämnade jag folkracen direkt finalerna var i mål o fortsatte till sjukhuset.Hade kunnat åka tidigare
Jag pratade med Nellie som tyvärr inte alls fick tjejdag utan låg ju hemma själv sjuk !!!! Uffe var ju hemma innan mig så nellie var inte så värst ledsen över situationen hon hade ju kollat vilken kanal på tv som passade henne bäst

Vi fick ju åka hem från Västervik 14 timmar efter operationen , väl hemma så fixade Uffe återigen till middagen . Blev absolut ingen lång uppesittar kväll för oss.

Söndagen blev det ligga o dra sig , Äggröra, bacon jucie till frukost- brunch  fick igång oss lite Alla utom jag var ju sjuka . Söndagen gick även om det var mycket feber, smärta, panodil, tårar 


Jag hoppas verkligen det dröjer innan det blir sådan helg igen & jag ska fundera över valet jag gjorde 

2 kommentarer:

  1. Jag har svårt att tro jag skulle lämnat mina barn även om nu mormor är på sjukhuset.
    Men alla är olika så jag tycker inte du är dålig mamma, så bra du hittade någon som täckte för dig.
    Hoppas ni alla snart mår bättre

    SvaraRadera
  2. Det är bara du själv som kan säga rätt eller fel val . Men annars var ju helgen som era brukar vara.

    SvaraRadera