Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 9 september 2011

nr 12-24 i 5- saker

Nu hoppas jag ju detta funkar med "inställt "inlägg ???
 Jag har ju som sagt plockat bort lite (saker i 5 -saker listan ) 


Nr 12. kort på något som jag vill ha .
Inte alls svårt att svara på ha ha  Ledigt med hela min familj 
Finns ju flera banala saker , större hus, mera pengar , ???????




Nr 14  högsta önskan 
Men vad blir detta för svar nu då , känns man jag plötsligt blev 13 år igen !!!

Självklart är det att  vi och dom runt omkring oss får vara så friska som möjligt
Och att barnen får ut vad dom önskar i livet även om det ibland kommer saker i vägen 


Nr 17 kort på min handstil
nej det blir det inget alls med det.


Nr 18 Talang jag vill ha & varför 
Jag är ju absolut inte fulländad men kan inte direkt sätta fingret på vad det skulle kunna vara ?? men kanske inte vara helt värdelös på att måla, sjunga japp det får bli svaret  varför = ja det säger väl sig självt ????


Nr 23 fem bra böcker 
 Jag spara ju oftast inte böckerna jag läser utan skickar dom vidare och många har jag glömt namnen på men vi provar väl

  • Tillbaka till livet av Damm förlag 


Beskrivning:
Ett människoöde du aldrig glömmer 

En ung kvinna från Sydafrika blir våldtagen, oerhört svårt misshandlad och knivhuggen. Mot alla odds överlever hon. För att bearbeta det som hänt bestämmer hon sig för att offentligt berätta om de fruktansvärda övergrepp som två samvetslösa, iskalla våldsmän utsatte henne för.

”Jag kan inte dö nu. Jag måste klara att resa mig upp och hämta hjälp. Det är bara jag som kan svara på alla frågorna, tänkte jag för mig själv. Det fanns inga andra alternativ eller möjligheter. Jag var tvungen att kämpa. Jag var tvungen att överleva.”

Tillbaka till livet berättar Alison sin häpnadsväckande, gripande och otäcka historia för journalisten Marianne Thamm. Vi får också ta del av historien ur andra människors synvinkel. Här berättar bilisten som hjälpte Alison om sina tankar och känslor, vi får möta Alisons föräldrar, Dr Angelov som sydde ihop hennes illa tilltygade kropp och polismannen Melvin Humpel som såg till att gärningsmännen fick sina rättmätiga straff.

Tillbaka till livet lämnar inte någon oberörd. Man gråter av vrede och smärta – men gläds och förundras också över Alisons styrka och förmåga att överleva.

  • Gillar böcker typ Inte utan min dotter o efterföljarna 
  • Tusen mil av Kimbely van Meter
  • ?Kärlek /passion 
  • ? Mord 
  • Börjar ju bli gammal så kan faktiskt gilla tidningen Tara eller typ lite yngre )solo)
Nr 24 fem bra filmer 
Just denna fråga har jag redan svarat på , men då jag inte är data freak så kan jag nog inte "kopiera " 
  • Fast & furious  svårt att säga vilken men 5:an  var skit bra
  • Zingo  kan jag skratta åt
  • Gillar Julia Roberts Pretty woman mfl 
  • Sandra Bullock
  • Massa andra som rullar igenom , Då vi är ganska stor släkt som samlas här så blir det ibland film & då precis vad som helst och ibland tittar jag 
Nog om detta 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar