Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 14 september 2011

Vanlig onsdag

Vilket tråkigt liv eller fantasi jag måste ha ???  !!! för när jag började skriva rubriken så kom det fram (samma) Vanlig onsdag * 2  så tydligen äe onsdagen VANLIG ELLER ???????


 Ja ja min onsdag  klockan ringde så morgonen startar upp 

  • god morgon till barnen 
  • ner till kaffekannan fram med frukosten på bordet.
  •  upp för trappen  nu måste ni gå upp 
  • klä på oss alla (själva)
  • ner till frukostbordet
  • upp nu för att borsta tänderna
  • ner nu Bråka inte ja ni är fina i håret båda 2
  •  Ja jag kör , hur många ska åka med idag ????
  • ta varma kläder o glöm inte väskorna 
  • nej jag jobbar inte idag , men har skola ikväll
  • vet inte när pappa slutar idag 
  • Hämta upp kompis
  • Lämna vid 2 skolor
  • Hemma o tar lite kaffe till
  • diskmaskinen plockas ur & laddas om startas inte om ännu
  • Tvättmaskinen startas
  • Hunden rastas 
Ja en helt vanlig onsdag hos mig /oss

Jag skulle ju faktiskt bara säga att denna dag är säkert som andra dagar. Barnen har skola, Uffe o Freddy jobbar , Felix börjar bli bättre i magen .
Nellie var på gymnastik igår med "större barn "var kul igen att hon trivdes !!!hoppas det fortsätter så, hon hoppade alltså över sin träning fotboll.
Felix kollade på lagets träning handboll skit att vara (sjuk)
Det jag vet att denna dag bjuder på är ju
Fiol för Nellie , jag ska till Vimmerby & Felix skulle ev kolla på sin träning fotboll ??

Jag ska sätta mig med "skolböckerna " och läsa om lär-processer /grupper i arbetet o fritiden 
är medveten om att jag kommer att stöta på min typ i boken  så som jag är , men jag ska med spänning komma fram till hur jag blir 1 bättre människa 
har också kommit på att i viss grupp är jag inte den "värsta " ha ha 

Ha en bra fm7dag  om ni nu läser detta innan  em smyger sig på

1 kommentar:

  1. Det låter spännande med din utbildning.Hoppas sonen blir bättre så han kan delta på något innan allt tar slut. trevlig torsdag på dig

    SvaraRadera