Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 20 september 2011

Disciplin på barnen

Ja det finns säkert dom som ibland  inte gillar mina barn o deras uppträdande ???????   !!!!!!!
inte jag heller jämt.
Det kanske skulle stå  som rubrik disciplin av föräldrar ist  


Igår hade jag ju äntligen tid att följa med Nellie på Taekwondon ,  det var hennes 2:a ggn o totalt för terminen den 3:e  tydligen har det blivit ändring av ledare ?? eller så var det tillfället igår vad vet jag.
Det var många nya barn & då givetvis nya föräldrar.
Förra terminen så var ledarna ganska så hårda på småprat o saker som störde koncentrationen på just barnen , föräldrarna fick tillsägelse också att vid Taekwondo handlar det om just disciplin stå still, tyst och stå även på rätt sätt när du gjort din övning klart.

Som förälder till barnen anser ju jag att man hör vad ledarna säger om just regler mm och man gör vad som krävs för att hjälpa barnen att följa reglerna och även ledarna .
Det var tyvärr lite dålig Disciplin på vissa föräldrar igår och då givetvis på barnen, ledarna gjorde sitt och nämnde att tänk på att stå tysta, stilla ..........

Själv ville jag ju gärna tillrättavisa Nellie vid vatten pausen , om det jag ju vet hon lärt sig & jag var inte själv heller utan 1 annan mamma sa till sitt barn att tänk på vad ni lärde er förra året respekt, disciplin  annars plötsligt så försvinner det sista roliga på träningen !!!!leka kull eller ngt annat kul

Hade lika gärna kunnat vara mina ord 
Men man ser hur lätt det är att falla in i fel mönster vid uppgiftens slut om någon i gruppen inte följer instruktionen .

Tycker som vanligt att det är för dåligt (antal) med ledare , men tror säkert det blir bättre nästa vecka för då hörde jag "1 av förra årets " ledare skulle vara tillbaka .

Jag önskar faktiskt att flera ledare skulle vara som den typen som utövar kampsport som det ju heter.



1 kommentar:

  1. Håller med dig om ledare kampsport det är helt annan disciplin eller ska vara , är aldrig lätt i början av terminen. Men kan tänka mig du håller dottern kort hihi

    SvaraRadera