Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 8 november 2012

Att leva i nuet

Att leva i nuet 

Det är samhällets ord och många andra som uttrycker att man ska göra
och även varje 

  • Dag
  • Årstid 
  • Ålder 
  • Bla bla 
 Allt detta har sin EGEN  tid OCH tillfredsställelse??????? 

 Gillar inte riktigt just ordspråket 
Lev dagen i dag som om den vore den sista 

Klart jag fattar tanken bakom både "ordspråket" och det översta att leva i nuet 

Men jag saknar faktiskt lite av den tiden innan just idag eller 2012 -1998

Jodå maken och jag träffades 1996 

så det är inte min ungdom som jag menar 
(24 när vi träffades) 

Men menar att jag saknar när barnen var små/ mindre & jag behövdes mer
(behövs nu också på annat sätt )
Vi var mera hemma hade väldigt ofta folk/vänner , släktingar här  , umgicks med vänner hemma eller på öf. Jag hade annat jobb så jag var hemma kvällar och helger även loven 
Hade mera tid för övrig släkt 
Jag kunde ringa eller besöka föräldrarna /svärmor lättare . Kraven på oss var mindre känns det iaf som.
Känslan av att vänta barn ,första tiden hemma med barnet/ barnen trots att maken (då sambo) jobbade borta när 1:a barnet kom , var väldigt bortskämd med barn som sov o åt . Och inga större problem efteråt även att båda är födda med snitt skulle gärna göra om det igen !!!!behöver inte sakna min envisa tjej då hon fortfarande är kvar ha ha 
och då även planera förlovning & bröllop.
Se barnens 1:a match i fotboll/handboll , gympauppvisningar  1:a folkrace tävlingen för älsta 
Skulle kunna fylla på mycket som helst i inlägget.
men tror kanske att ni som läser bloggen och har tonåringar i huset + då 20-åringar & barnbarn vet lite hur jag menar 
Även ni som har 1 intresse som tar otroligt mycket tid ifrån er om ni väljer att se det så ??
eller så väljer man att se det som egna speciella tiden 

Jag har absolut inget att klaga över nu då jag / vi har 
  • Massa egen tid ha ha 
  • 3 underbara barn 
  • Underbart barnbarn 
  • Större släkt
  • fortfarande är sociala 
  • snart varit gifta 10 år 
  • jobb
  • intresse 
Lever säkert ett bra liv om jag verkligen funderar 
Trots att vikten smyger sig på , det kommer mera gråa hårstrå för varje dag , barnen testar tålamodet många dagar 

Även om jag ibland undrar hur man ska leva i nuet , utan dom som inte finns hos oss.
Men på något sätt så fortsätter ju livet ändå även om vägen är lång & många dagar tung .

Brukar säga att jag inte vill förstå vissa saker eller acceptera 
sådan dagar finns fortfarande 

Men det finns fortfarande för mycket som ligger framför oss , för att vi ska fastna i det förflutna 

ska verkligen försöka att leva bättre i nuet och uppskatta det vi har omkring oss 

//Ciao

2 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg. och så rätt du har i det vi passerat och även ska möta i framtiden.
    Har inte variationen på barnen men förstår hur du menar .
    Önskar återigen att ibland få träffa dig ? men det kommer ju inte att ske

    inväntar nästa inlägg

    SvaraRadera
  2. Håller med dig i dina ord och självklart
    funderar man hur vi går vidare när någon fattas oss.
    Bra avslut inlägget
    sköt om dig och din familj

    SvaraRadera