Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 16 november 2012

Zlatan & lucia och kungen & ännu mera !!


Kommer någon ihåg att jag skulle ju ge mera resume` ifrån onsdagen.

Dagen som var efter min sovande jour på jobbet ?? då jag längtade hem men blev medveten om att kvällen var bokad till annat .

Det verkade som maken & dottern skulle få tillbringa den utan mig o sonen/brodern


Enl fotbollen för Felix LAG  så var det våran tur att jobba nere på bion & inte till vilken film som helst utan film nr 5 i Twilight story

Har inte sett någon utav dessa filmer

Vi suckade och funderade på hur lååång kvällen skulle bli då det är städa efteråt också.

Vi lagade mat tillsammans och det var  lite trevligt , för det händer inte så ofta kan jag lova er .

Men PLÖTSLIGT SÅ KOMMER SMS  bion är inställd

och känslan jag fick då utan att ens bry mig om alla som längtat efter denna premiären 

VAR SÅ JÄVLA UNDERBAR 

EN KVÄLL HEMMA MED MAKEN & FOTBOLLEN på tv SOM HADE SIN PREMIÄR PÅ NYA ARENAN 

Nej vi är inte så himla IDROTTS nördar , men är man svensk så anser vi båda att man KAN  ge sitt stöd på det sätt man känner är ok för egen del  ha ha och vi tittar på matcherna om vi har tillfälle

Jag har ju ganska så starka åsikter om olika saker , så om jag säger att jag INTE GILLAR hur ZLATAN spelar fotboll
enl mig är han ingen lagspelare min åsikt . Så förstår ni säkert att jag får lite motfrågor och vissa försöker att omvandla mig

 Detta har absolut inte något med ursprung utan min syn på lagsport.

Matchen var spännande och klart att jag var glad över vinsten , så bara för att jag vet eller såg alla hylla denna person  så lade jag ut detta på fejjan


Hm får väl erkänna då att han kan ju spela fotboll

Jag fick många svar ingen storm utan lite lagom , men skrattade gott åt 1 inlägg 

 jaså har jag en kusin som är lika förtjust i Zlatan som jag. Verkar som det var riktigt fina mål,själv såg jag det inte,har bara hört. Har du läst boken? jag slutade efter 10 sidor.


Jag svarade lite så där att jag nog inte kommer att läsa denna boken heller 

fick även 1 inlägg ifrån annan kusin 
läs boken ha ha 
jag skrev även detta då jag gillar att hela laget får beröm 

 Tack Hamrén då du säger att laget har 11 spelare
onsdag kl. 22:26 via mobil · Gilla · 2

Med dessa ord kan /vill jag ju säga att jag hade en trevlig hemmakväll med familjen , eller delar av den iaf.

Nytt ämne !!!

Lucia är på ingång (snart iaf) och då dottern går i 6:an så är det någon i hennes ålder klass/parallell klass som kommer att bli 
hm hm 
säger inte att det är fel på den personen som blev  

Men nu är det ju så att i den åldern så fattar dom ju lite om att var söt, poppis och att livet inte alltid är rättvist ???

Jag menar att det känns lite konstigt enl mig i min värld 
att man lottade bland de som ville vara lucia 2012 för att få fram tjejen som ska vara först i ledet .

Vi hade lite samtal hemma om lucian får sjunga egen sång (solo) inte någon som ingår i "vanliga" ensemblen med sånger 
 eller ska lucian  vara ljus/mörk längre än de flesta eller ............  få ha finnar , skitigt hår /glasögon bla bla bla om jag fattade rätt hade det väl varit uppe till samtal innan dragningen blev vem som blev 

Kan säga att vi tyckte olika iaf jag & dottern om dessa saker hon antydde .

Jag tror iaf inte hon blev besviken att hon inte blev , eller jag vet inte ens om hon anmält sig som frivillig ???
även om det skulle kanske sett konstigt ut med den kortaste tjejen först i ledet 

"love you Nellie  men du är inte värst lång "

Så nu gäller det oavsett tärna /lucia att hitta klänning ?? men inte idag ha ha 

Och så byter vi ämne till vår Kung 

Nellie hittade i gammal tidning (skvaller) och på framsidan står det 
pappa kungen visste om otroheten 
Så hennes fråga eller fundering är/var ju hur tänkte han och hur visste han det och varför sa han inget ???????

Jag fick ju försöka säga att när Jonas o Madde tänkt att göra större slag i saken så undersöks vissa saker ifrån tidigare liv och då kom detta upp att han prasslat bredvid ?? !!!
Men då trodde kungen och de andra runtomkring att detta inte skulle läcka ut till allmänheten dvs oss 
men så fel de hade 
lägger ingen energi på hur det avslöjades !!!

men Nellie tyckte inte pappan i familjen skulle varit särskilt schysst mot dottern har hon ju faktiskt rätt i 
 men funderade lite på om det verkligen inte var så att kungen skulle besluta vem man skulle gifta sig med ha ha 

Men nu lever ju Madde lycklig med Chris  även om den lilla upp spelningen runt förlovningen  var så falsk och tråkig  och när slutade Madde att prata ren svenska ?????

jaja nog om detta kungliga 

Nu får ni tolka mig precis hur du/ni vill.

Men gillar inte när människor vänder kappan efter vinden eller försöker att påverka saker så det blir negativt för andra inblandade.
Snacka skit ena stunden för att sedan plötsligt inte tycka saker man tyckt innan och känt varit fel för andra inblandade 

Finns massa saker jag skulle kunna spy ur mig , men gör inte det utan hoppas att saker löser sig bra ändå .

Idag är det tors..... eller nej det är ju fredag redan.
Vart torsdagen försvann ??
Finns ju i annat inlägg typ om min sura sida då maken försvinner i flera timmar ha ha 

Det är alltså kort dag för både dottern & maken .

Hur denna dag ser ut ??????
återkommer om det 

//Ciao







2 kommentarer:

  1. Hur kan du säga att du inte gillar Zlatan utan att det blir uppror

    Håller absolut med dig om hur andra ändrar sig eller som du skriver vänder kappan efter vinden.
    Tyvärr är det osäkerhet hos personen som gör att man ändrar sig och plötsligt accepterar saker som inte är helt ok innan .
    Hoppas det löser sig

    SvaraRadera
  2. Konstigt sätt att ta fram lucia.
    Ja gud tänk om kungen kunde beslut äktenskapet
    Zlatan - jo han kan faktiskt spela fotboll

    SvaraRadera