Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 6 november 2012

Tisdag = mellan dag

Tisdag idag och vi är i november månad , om den betyder särskilt för mig ??
Hade gärna firat pappas födelsedag & farsdag med honom  hm 

Annars så har vi självklart glädje denna månad 
2 födelsedagar & dom infaller  ju på samma dag 
lilla gudsonen Sixten  & Barnens tokiga kusin (ormtjusaren) Harry 

jaja tisdag idag var det ju 

Jag suckade lite (svor) på maken då han faktiskt sa att det fanns kaffe hemma så det skulle räcka till frukost hm 2 skopor hur han tänkte ???????????

Som tur var så drack ingen av grabbarna kaffe på morgonen ha ha
Men 
jag har varit i butiken för inköp utan lapp men lite i huvudet , men måste ju varit totalt isolerad för jag handlade lite/mycket  olika saker som typ
rätt flingor ?? ha ha 
jodå andra i familjen har trott vid 2-3 olika tillfällen de valt rätt men tyvärr har dom ju varit i fel butik
& flingorna är inte ens till mig utan till dom !!!!!!!!!!
och andra goda , nyttiga & halvonyttiga  varor men jag betalade och började packa i påsen 
då ser jag rullande på bandet till kunden bakom mig kaffe 
det hade inte jag köpt 

senil ??? japp det kanske man får säga 

Hade gärna önskat denna dag skulle vara lite lugn ?? är ju ledig idag 
men då jag var snäll och gjorde dottern sällskap till skolan kom vi på att det är ju tisdag  och då är det ju fiol för henne , visste innan att det är utvecklingssamtal för sonen och även träning 
& gärna garage tids önskan ifrån maken 
jaja ingen större stress men ändå blev det mer än jag kanske tänkt  eller hur man ska säga min planering sprack lite i tid och annat .
Men men inget att deppa över 

Annars så är jag ganska positiv även idag , tycker allt att livet lyser upp för oss .

Klart att det finns saker jag skulle vilja ha mer utav och saker /händelser jag önskar går bra
och  andra saker inte är så omständiga innan något alls påbörjats
(lite rörig tanke /mening jo  jag vet )

Passade på i butiken att köpa 1 kalender för 2013 , ser säkert tråkigt grå ut ??men jag gillade den då det ju är ordspråk i den varje vecka .

Ska börja skriva i födelsedagar och lite schema då som jag ju vet om till v 4 -2013
sedan är ju den stora frågan , kommer dottern hitta på någon aktivitet eller ska jag äntligen  göra något för mig själv ??
&kommer yngsta sonen gilla att köra folkrace så kalender på olika tävlingar kommer fyllas på 
hm skulle väl nästan tro det !!!!!!!!!!!!!!!!!

Annars så kommer det ju säkert  ändå stå dessa datum  då det finns 2 till som vill köra .
Jodå jag vill också jobba lite /mycket eller jobba lagom ??
vi får väl se vad som fylls på i den

Blir fortfarande förvånad över mig själv

Då jag undrar varför inte diskmaskinen är urplockad /iplockad
ha ha 
är hunden inte utsläppt alls på kvällen , då han tränger sig förbi mig då jag är på väg in igenom dörren efter mitt jobbpass.

Var hos Emelie igår dvs ........... barnens kusins tjej eller gudsonens mamma , har knappt träffat henne/dom  på 1 månad
skäms på mig / oss 
Men det var precis som vi faktiskt träffats ganska ofta  då vi röjde igenom ämnen , saker som man kände igen med våra respektive ha ha och annat bekant 
förutom vissa saker som gjorde mig lite paff 
det som gjorde mig glad var att hon efter sin operation mår bra & sedan kunde vi skratta åt saker som hänt i vår omgivning som vi missat orsaker till och även vad vi tillsammans kunde få ihop
 härlig kaffe stund hade vi innan plikten kallade på mig .

Det är många som tycker att tisdagen är veckans tråkigaste ??
för mig kan det vara vilken dag  som helst som är roligast , tråkigast då jag som så många andra inom vård & omsorg jobbar enl schema dag/kväll och då ibland sovande jour.

Funderade på vilken dag vi skulle kunna försöka ta igen helgens uteblivna mys ???????
familjemys menar jag 
nja ser ut som den tiden inte finns eller hinns med
får väl hoppas att denna helg har lite mer mys planering för oss ha ha 

Nu kallar den jäkla tvätten på mig 
men sedan blir det lite kaffe & keso knäcke 





nej så illa är det ju inte , men måste ju plocka bort den torra ifrån ställningen så den nya rena får plats
//




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar