Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 2 november 2012

Barnen större = Aktiviteterna ändras

QDagarna i stugan är över för detta höstlov. Det har varit lugna stunder & lite mer ljudliga ,även tv stunder. Vi hade inte med vår boxer så lite tunnt med tittande blev det. Svägerskan åkte inte iväg på jobb , maken hade semester & jag lediga dagar. Det tillhör inte vanligheterna att vi är alla där så mycket alla dagarna. Lördag var iofs både jag & maken iväg på jobb Vi hade höstfest med massa mat , vi har firat Tulia *2 Men tillbaka till rubriken. Barnen hade kompis med sig & dom älsta fick egen stuga, så vi som var i stuga 2 den vi "alltid bor i " där var vi totalt då 8 st och då i stuga 1 var det 5 st. På höstfesten eller middagen var vi även 2 extra till bords , dessa Underbara släktingar som dyker upp. Då som sagt alla växer på sig med åldern gör att aktiviteterna ändras lite. Men jag klagar inte, utan konstaterar igen att stuga 2 är den som står för allt dvs nästan så alla tror vi eller dom är på hotell med allinclusive ha ha Skojar lite men visst är det så!!!!! Svägerskan försökte ge lite vinkar & små tjejerna uppfattat för dom hade plockat & fixat. Återstår nu bara att få någon att överta rollen så maten planeras lagas ,det dukas & diskas undan. Jaja vi eller alla andra har ju även nyår på sig att visa att dom kan. Men utan massa gnäll så fyllde vi dagarna Var på sköna /lugna promenader. Gott att dricka & Äta(något mindre intag av vinet ) ha ha Vi körde också kurragöman där alla stannar på posten som personen använt sig av, jag blev iaf inte sist att hitta Ha ha . Ska jag vara ärlig så var vi förbannat tråkiga gällande spela olika spel ??? Men som tur va så träffas vi ju annars också så det blir fler tillfällen och andra att spela med . Blev inte så himla många nätter denna gång( fredag v 43 - tisdag v 44) vi hade väl kunnar stanna längre men då det inte var lov på olika träningar så var det bara att packa in oss i bilarna och fara hemåt Jaja det får räcka för nu //B

1 kommentar:

  1. Lite trist att behöva tjata om att dom större kan hjälpa till med olika saker .
    Kul att tjejerna iallafall fattade och fixade lite.
    Härligt att ni alltid lycka vara så många i stugan eller som nu då stugorna.

    SvaraRadera