Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 13 november 2012

Så mycket bättre

När vi är tillsammans ??

Ja så sjunger dom i programmet som sänds på lördagarna

Just det programmet som jag absolut inte skulle följa , eller JUST det programmet jag säger att jag inte vet när maken ser/har sett i tidigare säsonger
då vi inte sett det tillsammans ?????? ha ha 
nej han vet inte hur man söker på nätet 

Jag kan inte precis säga vad jag har emot typ av sådana program ? ( kanske min personlighet ) har jag sagt det vid tillfälle så måste jag tycka det hela tiden
Maja Ivarsson - Mitt bästa för dig

Men men nu måste jag erkänna , att efter 1:a avsnittet denna säsong och deltagaren Maja Ivarsson




Trots att hon ju faktiskt sjunger på skånska ,så känner jag att jag börjar gilla lördagarna .

Jag fattar absolut inte hur 1 skånska tjej kan få mig mig att känna så varför ????
Då maken ju faktiskt är ifrån Skåne men flyttade vid 5-års ålder till småland
och tur är ju det för annars hade det sett annorlunda ut ??

Jag skulle verkligen inte leva mitt liv med någon med sådana uttal / dialekter 

klart att han vet om hur jag känner inför just "skåningar"

Detta är något som hänger kvar ifrån vår 1:a tid tillsammans och jag uttalade mig om gröten i halsen &  sedan efter några år då vi hade släktträff och dottern skulle härma makens släkt 

Jag har inte så värst mycket att säga om just dessa personer , förutom att då jag har lite dålig hörsel faktiskt har svårt att ibland höra allt vid samtal.
Har träffat flera trevliga människor som just tillhör "Skåne"

Tillbaka lite till tanken bakom inlägget , visst ligger det något i just bättre = tillsammans.

Många saker är bättre om man gör det tillsammans det handlar ju inte alltid om att vara 2 i förhållande , relationer.
Utan ensam är inte alls så stark som man kan inbilla sig ibland .
Det kan vara så att många saker går snabbare om man är 2 eller flera och delar upp olika saker . Ibland är det bättre själv men i de flesta fall är det enklare & framför allt roligare .

Tyvärr är det inte sådan dag idag då vi kommer vara tillsammans & mysa tisdag ha ha , jag ska jobba o sova jour inatt så jag ser inte familjen förrens imorgon efter skola och jobb.

Nej vi har inte fördelen att ses särskilt mycket i dagliga livet !!!!!! då det är skolplikt och det  snurrar aktiviteter & kompisar & jobb i oregelbundna tider för oss båda .

Jaja ska absolut inte gnälla , men det hade varit skönt att vara hemma ikväll !!!

//Ciao


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar