Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 15 november 2012

Va var vi verkligen lediga idag

Klockan ringde 6:30 och frukost på torsdagar serveras ju i 2 omgångar då sonen har sovmorgon.
Jag hade visst på mitt schema att vara chaufför *2 till skolan ?!

Maken hade ju ledigt även idag (torsdag) ifrån jobbet.
Och planen fanns att hinna lite idag också.
Så han stack iväg för fix (trodde jag )
Själv hade jag möte idag trots ledig på schemat

Innan mötet kom frågan ifrån kollega om lunch ?
Så sms till just maken om det var ok om jag gjorde så idag.

Tog en stund innan svaret kom , Jag tänkte han hade fullt på då &svaret blev ju
Ja visst gör det
Så när

Mötet var klart & lunchen slut så sms vi igen

Han hade inte kommit iväg ännu !!!!!
?????
Varför är jag förvånad

Men men lite blev nog  gjort iaf.
Middagen blev bra i tid även idag & alla åt tillsammans .
Men sedan stack han igen en sväng ,kom hem & vände skulle köra sonen till träning för att sedan komma hem igen.

Hm det var ca 4 timmar sedan ???ha ha 

Jodå jag har pratat med honom ,så jag undrade om han kört vilse ??
Nej då kan blev bara kvar 1 stund hos sin bror

Dvs där han plötsligt behövdes redan på morgonen & nu då ikväll.??
Om jag är sur
Japp kan man NOG FAKTISKT  säga
att jag är
Ha ha
Eller mest irreterad på mig själv då jag inte inte skulle behöva lägga energi på detta.
Och borde vara så himla van

Men men nu passade jag iaf på att ha båda barnen upp i sängen så vi kunde kolla tv tillsammans ??
Och visst klockan är alldeles för mycket i ärlighetena namn för dom att vara vakna !!
Men men mina barn & mitt beslut, eller så ville dom VÄL  hålla mig sällskap

Med dessa funderingar över hur vi förvaltar 1 ledig dag
Så tror jag det är bättre att det står jobb på schemat.
Helgen kommer fyllas av garage tid
ÄR 1MÅSTE  för alla inblandade som tänkte ha något inne där.

Är jävligt svårt att skruva plåt i/på tak & väggar
ENSAM
Så vilken  tur maken hade 1 vän igår en sväng

Har ingen koll alls på när nästa tillfälle kan bli med ledigt för maken som absolut måste ta ut lite ledigt  till & inte får jobba över 1 MINUT TILL
Ok vi rundar av här på inlägget o ställer klockan & inser att det inte är så värst lång tid kvar ???
Ciao på er ,hoppas ni haft en bra torsdag

2 kommentarer:

  1. Ska ni byta ställe att ha garage på

    Ja du borde vara van vid att din make har egna tider . Men så trevligt att ha mys med barnen

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att lunch med kollega, hoppas mötet gick bra också

    Kul att mysa med barnen även om de är till åren.

    Låter som du tycker någon inte ställer upp som dom borde ang garaget ?

    Kul beskrivning att maken varit borta i 4 timmar

    SvaraRadera