Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 8 november 2012

Sociala vi varit

Dagen började ju grå & trist eller vad man ska säga. Kom iofs ut på långpromenad med hunden innan värsta regnet öste ner. Fixat med olika saker som ibland behövs. Dottern ringde och frågade om hon fick bara på gåårn med kompis & då jag inte planerat något särskilt blev svaret ja det får du självklart om du vill. När maken kom hem hade jag lagat middag till oss alla ,men vid bordet blev det endast vi vuxna då båda passat på att äta tillsammans med/hos kompis. Har nämnt innan att det var öppethus hos barnens faster då det var födelsedag i huset idag. Vi åkte tillsammans med 1 bror till maken Var folk på väg hemåt & flera på ingång Tror faktiskt värdinnan blev överraskad att se oss "mig o maken " iaf. Kul isf ju. Så idag träffade vi ju då 3 av makens syskon dvs 3 av 6 Blev inte låångbesök då maken hade jobb att göra Tanken var att vara ledig imorgon fredag då han inte får jobba 1 minut över mer detta år. Men tyvärr blev det inte så utan det är framskjutettill en dag nästa vecka. Undrar vad vi ska göra med alla våra semesterdagar ha ha Jag har ju 31 eller 29 kvar att kunna ta ut & snart kommer det ju nya. Maken som iofs inte skulle tagit massa då i somras tog ju ingen då sjukskrivningen blev mycket längre än vi kunnat tänka oss. Jaja tillbaka rubriken att vara sociala !!! Var endast hemma en kort stund innan gudsonen kom på besök & maken blev frisör igen eller så kan vi kalla honom slingmannen Han fixade o trixade i mössan med dessa små hål man ska dra igenom slingorna. Nej inte på Sixten utan mamma Emelie. Även 1 kompis droppade in lagom till kaffet var klart. Så denna dag har vi fyllt halva veckans kvot på socialfrontens mängd ha ha. Japp ni som läst innan fattar att zumbapasset gick utan mig & dottern Men men familjen måste ju gå i 1:a hand Nu inväntar jag snart hem maken ifrån kvällsjobbet Eller hoppas iaf att han kommer snart. Klart jag kan lägga mig utan honom händer ju ganska så ofta ,men vill gärna somna på armenikväll. Hoppas ni haft en bra torsdag.

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag för er ,klart familjen går först.
    Min torsdag har nog varit lite som typisk innan helg stress för kanske kunna gå tidigare fredag

    SvaraRadera
  2. lÅTER SOM EN BRA DAG FÖR ER
    JA FAMILJEN GÅR JU FÖRE ALLT ANNAT ÄVEN OM DET ÄR MOTION

    SvaraRadera