Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 26 november 2012

Jag fattar varför mitt skärp gömt sig ????


Ibland så säger vi ju att vi har olika relationer till våra saker då som typ kläder
mina favvo byxor , älsklings tröja 

Jag kan väl inte påstå jag har något så direkt ??eller !!!!  ????

Men men till det jag tänkte slänga ur mig även om det faktiskt inte är något att vara alls stolt över utan borde nästan skämmas

För en tid sedan så beslutade jag mig för att använda /ha på mig  mina röda jeans och letade då efter mitt skärp länge men utan att  lyckas hitta det  , ok byxorna satt så där utan men det funkade relativt ändå.
Skärpet skulle bara varit för att inte glipa där bak ??

Men igår hittade jag skärpet och man ser ju oftast vart man brukar  eller vilket hål man knäpper i

kan säga att det hålet jag använt mest

var långt bak 

så jag förstår att mitt skärp ville visa respekt för mig & hoppades nog jag skulle tagit tag i mitt liv innan det kom fram igen .

Hm hm
så dagens fundering eller morgonens iaf 
ska jag tänka på vad jag äter ????
är det dax att börja nu ????

Nej jag är inte blind utan ser mina runda kinder & dubbel/trippel hakan

Men men jag sitter med min kaffe i handen o hoppas den inte jäser upp mig mer än någon millimeter i månaden ha ha

Eller så skyller jag på jag är förkyld o har  månadens
röda  prövning

Till er som på något sätt fick konstiga  tankar i mitt inlägg

om 28 veckor

Då är vi mellan maj-juni

Det låter både bra & sämre ??? enl min värld
Herregud vad mycket som skulle fyllas i innan jag kom dit jag ville

och stora frågan är ju om detta kan gå och hur jag eller vi påverkas
återkommer om mera senare.

så hade jag hittat en app i mobilen som förklarade för mig att jag hade
 kvalificerat mig för övervikt 

jag kan väl inte påstå att det var någon rolig kvalificering !!!!!ha ha 

man skulle fylla i längd o vikt om man var kvinna eller man och även vilken motionsform man hade nu .

blev lite full i skratt då jag knappade in önskan om viktnedgång på 0,5 kilo/veckan och då typ 14 kilo

och det då stod 28 veckor kommer det att ta 

Nu var det inget förslag ifrån appen  på 14 kilo för den hade nog inte varit så snäll !!!!!

utan bara min tanke då jag trodde det skulle komma annan information om motion, mat
så den appen vet jag inte om den kommer behövas  användas ??

Maken gillade den inte heller för då jag knappade in honom så hade han fettma just nu ??
och då han skulle gått ner 14 kilo så skulle han fortfarande vara ordentligt överviktig 

Hans kommentar var självklart 
skaffa en annan mobil så talar den inte om att du tjock 

2 kommentarer:

  1. En katt varför 1 katt du gillar ju inte dom
    Håller med skaffa annan mobil utan appar

    SvaraRadera
  2. Ha ha , bra fråga men kan nog bara säga funderade på annan bild men så tänkte jag om det faktiskt var någons foto

    Och denna var väl i större modell

    SvaraRadera