Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 7 november 2012

Beskt kaffe & annat

Blir både glad & full i skratt på/ifrån sms ifrån maken om jag lärt mig nytt språk ???? tänker ni säkert nu.

Men sms innan  love you till honom 
jag var ju tvungen att sms tillbaka om jag skulle översätta ? men behövde inte det ha ha 

Nu är hunden lååång  rastad , tvättmaskinen körd
2 dagar i rad vad är det som händer här hemma ?????
jag har väl annat att göra än att fixa massa tvätt = träningar och städning utav rummen !!!!!!!!!!!!!!!

Har varit på samtal i skolan , inte lätt att vara tonåring med vissa lärare det fattade jag ganska så snabbt 2 nya mentorer detta året 

Var väl inga större nyheter förutom att tydligen hade sonen blivit 1 utav  den /dom som höll igång klassen så det inte var så värst lugnt
stämmer dåligt genom alla andra år vi varit på samtal och inte hört det , men visst jag som förälder vet ju inte allt eller kanske ibland anses som blind , partisk ??

Annars värmde det ju återigen att höra att han är omtänksam och bra kompis 
Men något som dock var konstigt var ju att 1 omdöme var ifrån 7:an och inte taget i dagens /årets kunskap ????? dvs 8:an
 jaja det var inget större att gnälla över , men i dagens data värld med vart omdömen ska hittas och krav på läraren så ....................


Jag har skrivit in mitt jobb schema i nya kalendern men är det ändå , då tydligen ändringar i handbollen är på gång
ska "snart " skriva in lite födelsedagar och andra viktiga saker kan ju inte ha allt i huvudet även om jag ju vet när många fyller år , eller då vi ska fira förlovning och bröllop ha ha 
räcker ju att komma ihåg 1 datum 

Vi ska snart planera julen lite mera , vi kommer inte åka till stugan för att fira så som vi gjort 2 senaste åren men hoppas självklart att träffa svägerskan & hennes familj  ändå på något sätt på just julafton
Jag har ju lite jobb också , så ev får familjen åka någon dag och vara sociala ??

Tror jag skrev att livet runt oss är under kontroll "lite iaf"

Jag har självklart gjort andra saker än detta idag & nu till det beska kaffet ??
Var ju helt säker på att jag gjort ny kanna kaffe , så när jag satte mig här innan och skulle maila lite och då ta 1 kopp gott kaffe , så var det absolut inte nytt , utan från morgonen
klart att jag drack upp det jag hällt upp, men nytt puttrar ute i köket 

Dagen idag då (onsdag) bjuder på  jobb då för oss vuxna eller maken skulle ju faktiskt åka på studiebesök,
och självklart skola för 2 yngsta
sedan ev fritidsgården eller gåårn som det tydligen heter enl  barnen
och även några timmar på konfirmationsträff.

Skulle mer än gärna vara hemma idag men men så är det ju inte så inget att deppa över .

Hoppas ni haft en bra förmiddag

//Ciao




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar