Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 10 februari 2012

Vad har hänt denna vecka + förra helgen

Hm hur har jag /har inte uppdaterat  bloggen  ha ha .


Förra lördagen var ju Felix iväg på Disney on ice  i Linköping . Nellie o jag lite lugnare morgon . Blev väl inte så förvånad  över att vi skulle avnjuta en god måltid tillsammans med Fam Karlsson / sandström Och givetvis lilla gudsonen var ju med . Blev en kanon god grekisk pytt & till mig mycket gott vin eller hoppsan vi var visst  3 som drack vin , det var ju därför det tog slut så fort. Hann och spela lite spel innan midnatten var  här.


Söndag  jag jobbade , jag tror det var 13 timmar men orkar inte tänka tillbaka ha ha , var hemma innan Wallander  så då låg jag under täcket och slappade .


MÅndag  jobba morgon  hur hade jag planerat det då ??? men jag kom iväg och barnen kom upp även att det var olika tider för skolstart. Taekwondo med dottern på kvällen , sonen kom undan med sin handboll pga ont i sitt ben .


Tisdag  japp frukost med barnen innan skolan . Nellie ville inte gå på truppgymnastiken då hon ju inte kände hon platsar längre ?? så hon iväg med kompis o skridskor i väskan , ack vad jag bedrog mig för 25 minutetr innan gymnastiken börjar ringer hon & ska VISST DIT IDAG  så stressa för att hämta henne o sedan iväg mot gymnastiken . Då maken o sonen fixat med något i garaget så blev det konstig middag  eller typ som vanligt dvs alla åt olika tider.men tyvärr var inte valet av truppgymnastiken så bra för telefonen ringer hon (dottern ) ska hämtas nu för hon ska inte vara kvar  för ledarna är inte snälla !!!!

Onsdag  jobba  morgon igen fick samåka med maken ha ha   , sedan promenad med hunden .
Lite snabb lunch då jobbet hade inplanerat föreläsning eller vad man ska kalla det
 lite skratt blev det väl men jag  har ju sett Hur många lingon finns det i världen 
så det kändes inte så mycket nytt eller vad man ska säga ???

3 år sedan pappa lämnade oss , så in till Vimmerby och graven sedan sibylla mat , sedan på m,ed  kalas ansiktet för att fira M aja på hennes 6- årsdag  tyvärr utan MAMMA &  lilebror Sixten som var inlagd på sjukhus med ev. RS- VIRUS jag samtalade med  Emelie under dagen så jag fick lite info. Var kul ändå att ha kalas med tårta o kaffe 


Torsdag   jobba morgon , men hann att väcka barnen innan jag åkte .Besök hos sjukgymnasten för sonen som inte är bra i sitt knä  så ortoped besök nästa vecka men då han haft lite ont innan så blev det inte TOTALT STOPP så helgens matcher kommer ha honom med sig .


Underbara stora sonen kom hem också  och var hemma med oss/pappa under kvällen . Nellie iväg till pulkabacken  med kompis , Felix handbolls träning 


Så för att ladda upp efter alla aktiviteter så blev det milkshake & annan glass, kolasås/ strössel medans BIGGEST LOSER RULLADE PÅ TV- N 
OM JAG SKÄMS NEJ NEJ .


jAPP det var väl det då 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar